Άγιος Θωμάς ένας μικρός παράδεισος που ανακάλυψα πολύ νωρίς

 

Σήμερα σειρά στις αναμνήσεις μου είχε ο Άγιος Θωμάς, το αγαπημένο χωριό που παραθέριζα τα παιδικά μου χρόνια.

Μια βόλτα ως το χωριό για να δω τους δικούς μου ανθρώπους την θεία Πόπη και τη Ρένα μου επεφύλαξε πολλές εκπλήξεις με πρώτες και καλύτερες την Άννα Μαρία και το Θωμά, τα υπέροχα δευτερανήψια μου και μου ξύπνησε γλυκιές και τρυφερές αναμνήσεις.

Καλοκαίρια με ανθρώπους, βόλτες και παρέες. Τα παιχνίδια στο σπίτι της θείας Νίκης με τη Μαρίνα και το Νίκο, στην αυλή της Βαγγελιώς με το Θωμά τις γειτόνισες που πάντα ερχόταν να με δουν σαν πήγαινα, τη Φανή, την Καλλιόπη, την Κλεάνθη.

Τα Καλοκαιρινά απογεύματα έπαιζα με τα κορίτσια την Μαριάννα, την Ελένη, τη Γεωργία και ύστερα έπινα κρύα αναψυκτικά που μου πρόσφερε με πολύ αγάπη στην όμορφη κλειστή αυλή της η θεία Μαρία. Πολλές φορές τη μέρα πήγαινα στο αγαπημένο μου μπακάλικο με την αγαπημένη και καλόχαρη μπακάλισα την Ουρανία για να κάνω παραγγελίες ή να πάρω σοκολάτες και παγωτά.

Οι “εξορμήσεις” μας ως την κατοχωριά και τα Αρδάχτια, τον Καβαλάρη και τη Κερά Σπηλιώτισσα έμπαιναν συχνά πυκνά στο πρόγραμμα και μετά τα “ακούγαμε” αλλά δε μας ένοιαζε. Οι απογευματινές βόλτες στην Πλάκα που ήθελαν ζακετάκι κατέληγαν πάντα στο σπίτι της θείας Ασπασίας και του Θείου Πέτρου. Άλλη παρέα κι εκεί με τις φίλες της Μαρίνας, τη Σοφία κι άλλα κορίτσια.

Εκτός από τα Καλοκαίρια περνούσα και Πάσχα στον Άγιο Θωμά με τα καλύτερα καλιτσούνια που έχω φάει ποτέ αυτά της θείας Πόπης και τα υπέροχα φαγητά. Ξεχωριστά τα εγκώμια που ψάλαμε στο Ναό του Αγίου Θωμά με τις πρόβες και την καθοδήγηση με τον Μπάμπη Γαργανουράκη.

Σημείο αναφοράς όλες τις φορές με περίσσια αγάπη και ιδιαίτερο νοιάξιμο ο θείος μου ο Θωμάς, ο ταξιτζής όπως τον ήξεραν όλοι. Με πήγαινε, με έφερνε μου έκανε δωράκια και μου έκανε και βόλτες στο Ηράκλειο συχνά για μια σεράνο.

Φεύγοντας σήμερα το απόγευμα με τη Ρένα, δεν τις άφησα τις αναμνήσεις μου στο χωριό. Τις πήρα μαζί μου για να θυμάμαι πάντα τον Άγιο θωμά κι όσα έζησα με τους υπέροχους ανθρώπους του.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζώντας κάθε Μεγαλοβδομάδα το θαύμα με το προζύμι στα πόδια του Σταυρωμένου Ιησού!

Η Φροσύνη με τα ανοιχτά χέρια, τα λουλούδια και τη μεγάλη καρδιά

Στον Λέντα στον τόπο που τα όνειρα βρίσκουν το δρόμο τους